onsdag 10 mars 2010

Rätta svaret var...



Jag, Jenny, Tessan och Johan tog bilen och drog ned till Uppsala för att se Alice i underlandet i 3D. Filmen är helt klart sevärd Tim Burton skapar återigen en skön mix av galenskap och otroligt detaljerat foto. Bästa karaktären i filmen var helt klart den galna Skotska kaninen som kastar saker omkring sig. Att se filmen i 3D var också helt klart värt resan, de snygga(?) glasögonen satt behagligt på huvudet.



Det enda jag tänkte på var att vi kanske skulle suttit mer i mitten för att slippa lite skuggor till vänster om texten och vissa figurer. Det känns som att 3D är här för att stanna faktiskt. Och det ger helt klart en ny dimension till filmerna, speciellt bra var det när föremål eller personer flög/hoppade ur bild. Då kändes det som att föremålet verkligen flög mot dig. Så jag hoppas att Falun får sin 3D-projektor snart.

Jag förstår också varför de satsar med på 3D, då det måste vara väldigt svårt att piratkopiera med videokamera. För har man inte glasögonen på sig så är det bara en suddig röra på skärmen.

Och sopmaskinen såg jag på Max där vi stannade och tog en slafsig middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar