tisdag 20 april 2010

Solskenscyklist


Idag efter jobbet var jag ute och rastade min cross/lvg med högskolegänget. Som dagen till ära utökats med Johan Carls och Jenny Rissveds från Falu CK. Roligt att se att de unga lovande i FCK åker med och får lite fart i benen. En annan som det var roligt att se på träningen var skidåkaren Adam Steen. Han slet runt med tjejerna och fick sig en rejäl åktur. Kul som tusan att se att fler vågar vara med och njuta, det blir liksom lite roligare när man är fler...

Vi hade strålande väder på väg ut och planen var att köra lite annorlunda runt Runn med 4 stycken 8 minutersintervaller i lagtempo om tre grupper. Jag hade Robert Österling och Peter Vingstedt i min grupp och vi var ganska starka. Så det blev lite si och så med samarbetet, men det styrde Robban upp genom att beordra mig att dra längre. Helt ok tyckte jag som ville dra på lite mer. Och sedan fungerade vårt samarbete miket pra.


Efter 8 minutarna så var det dags för den klassiska Haren, Lars-Åke Östlins favorit. För det var givetvis LÅ som satt i bilen och tutade. Haren går till som så att man får ett turnummer och ska på tutning från bilen dra iväg ensam. Sedan på nästa tutning åker resten av cyklisterna iväg för att jaga ikapp haren.

Vi köttade på friskt och det blev korta, hårda inkörningar så pulsen rusade ganska bra. Det bästa var att jag hade näst sista tur på att vara hare, och var då rätt trött i benen. Så jag gav allt från start för att få maximal uttröttning. Men när gruppen kom ikapp senare så var jag inte riktigt nöjd. Så när tillfället gavs att ta sista ikappjagningen på Marcus Johansson, så tog jag den och spurtade hårt från topp. Mumma för benen.


Allt som allt var det ett underbart uttröttande pass och vi fick till och med kyla ned oss med lite snöblandat regn under den andra 8 minutersintervallen. Så friskt och skönt.

Dagens Träning
Fartleksintervaller
Total tid: 2.2o h
Medelpuls under passet: 147 bpm
Intevallfakta: Intervall #1; medlepuls 170 max 178 bpm. Int #2; 171/178. Int #3; 172/181. Int #4; 172/179.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar