onsdag 18 maj 2011

Bara en dag försent

Här är bilderna från mina båda små projekt som jag lovade. Först bilder från min förändrade Giant. Att så små ändringar kan göra så mycket. Jag älskar bomullsfärgade däcksidor på tubdäck, det är liksom äkta på något sätt och ger en härlig kontrast. Och det var också tuberna som kom på cykeln först. Sedan fick jag vänta ett tag innan jag fick hem den vita styrtejpen från Easton. Vanligtvis kör jag med PRO men ville testa något annat och det var bra pris på Eastontjepen. När jag väl fått tejpen så kunde jag också byta vajrar och höljen från Gore Ride On Cables. Vita härliga höljen och ett halvkapslat system som de kallar det. Ska bli intressant att se hur mycket längre de håller än tidigare öppna system som jag kört med.

Så nu frågar jag er; Blev det bättre än tidigare? och vilka bilder gillade ni mest av de nedan?

Schyst lindat va?

Och sen har vi lite bilder på min uppgraderade SingleSpeed, som nu blivit Fixie. Styret som jag visade här blev inte bra och det raka som jag hade förra året var heller inte rätt. Så jag gick tillbaka till originalstyret och fick en underbart snygg Fixie. Ramen är lite för stor för mig och pga det så ser den bara lustig ut med raka styren. Det blev mycket bättre än tidigare tycker jag. Vad tycker ni? Jag börjar med lite före bilder och avslutar med nuvarande bilder.

Detta är vad jag startade med. Mer bilder har ni här.

Tillslut såg den ut såhär, med tubhjul och crossdäck.

Och en tillbild från förra sommaren, där ni även kan se hur jag såg ut...

Men nu till hur den har blivit i år som Fixie. Det enda som ska till är ett crosshandtag till frambromsen. Då det kan vara bra med en nödbroms ifall kedjan hoppar eller framdrevet går sönder.




2 kommentarer:

  1. Det tog ett tag innan såg att Gianten är en CX.

    Schysta "luggar" på fixien!

    SvaraRadera
  2. Ja jag älskar dess rejsiga stil, det är fler som blivit förvånade över att det är en CX. Men högprofilerna gör mycket faktiskt. Med lågprofil så syns CX geometrin tydligare.

    Fixien går heller inte av för hackor =)

    De är de två enda hojar som jag inte kommer att byta efter ett år, de växer båda två på mig varje år. Och i år ska jag nog uppgradera vevpartiet på crossen. Sen är den optimal... tills jag har råd med Di2 =)

    SvaraRadera