onsdag 20 augusti 2008

FILMARKIVET


VÄLKOMMEN TILL MITT FILMARKIV!
Via denna sida kan ni antingen klicka er vidare till mina populära LÖRDAGSFILMER
Eller så kan ni titta på de filmer jag gjort själv nedan. Nyast film hamnar överst. Alla filmer är tagna med Olympus Mju 1030SW från Foto A Bild om inte annat anges.



Första filmen tagen med min Nikon D3100.


En film från ett episkt skotersspårspass, klicka HÄR för att läsa om det.


Preparing for Darkness Longing for Brightness from Oscar Ekstam on Vimeo.

Swedish National Cyclocross 2009 from Oscar Ekstam on Vimeo.

Prestige Cross from Oscar Ekstam on Vimeo.


Swedish XC Marathon Championchip Short version from Oscar Ekstam on Vimeo.


Swedish XC Marathon Championchip from Oscar Ekstam on Vimeo.


Das Tub! from Oscar Ekstam on Vimeo.


Springtime where are you? from Oscar Ekstam on Vimeo.


Sunshine Cup #2 2009 final stage XC from Oscar Ekstam on Vimeo.


Sunshine Cup #2 2009 stage 1 Time Trail from Oscar Ekstam on Vimeo.


Min grymmaste film hittills. Den är från när jag testkörde mina tubhjul
och tubdäck på MTBn, och det på sista slingan på Långa Lugnet banan.
Torra snabba stigar och ett underbart soundtrack gör att jag själv ser på
denna filmen ofta och bara njuter. Gör ni?

Film från en helt vanlig tävlingsträning på Ingarvet. En träning som jag
startade och som levt vidare och blivit enormt poppis. Ni kanske förstår
varför när ni ser filmen. Kl 18.00 är samlingen varje tisdag vid
OKQ8 på ingarvet från och med att det är åkbart till säsongen är slut.

Den tredje och sista filmen i triologin om vinterns träningar i Falun.

Den bistra verkligheten som slår oss Elitcyklister skildras bra i denna
lilla videosnutt. Klimatproblemet är också ganska tydligt.

En episk intervall träning ute i pannlampanssken. Tillsammans med
Mattias Nilsson och en hel del med snö.

Ibland blir man bara trött...

En guidning runt i skogarna från mitt barndomshem i Blomstermåla,
Småland. Under julen 2007.

En sammanfattande videodagbok från ett inspetionspass uppe på
Lugnet med Jens Westergren inför en träningstävling

En videodagbok från det första riktigt snöiga vinterpasset under 2007.


En videologg för ett av de första iskalla distanspassen under vintern 2007


Andra filmen i den bejublade vinterserien är nu äntligen här! nu med
julstämming, tryck på play och njut.


I vinter blir det mycket distans som vanligt, och för er som inte är med
på passen så tänkte jag pass(a) på och föreviga dem med min fina och
oehört tåliga lilla kamera. Detta är första filmen i serien, som kan liknas
vid storserier som Heroes och Prisonbreak

En film med smykikar på den nya permanenta Långa Lugnet banan. Nu
när sommaren äntligen kom (mitten av augusti 2007) så passade större
delen av MTB Eliten som är bosatt i och runt Falun på att testa den nya
banan. Jag var givetvis med och passade på att fånga det hela på video.
Jag tycker att det blev ganska bra faktiskt. Vad tycker du?


Denna filmen är från när jag och Henrik Öijer var ute och letade stigar
runt omkring Sågmyra. Detta är en av mina bättre filmer och jag hoppas
på att producera flera liknande i framtiden.


Törnbergs väg är återigen med på Långa Lugnet, så jag åkte ut och filmade
när jag körde hela stigen från början till slut. Nästan i alla fall, jag fick kramp
i armen på slutet. Men det fattas bara några hundra meter.
Denna versionen är det tillagt musik på


Törnbergs väg är återigen med på Långa Lugnet, så jag åkte ut och filmade
när jag körde hela stigen från början till slut. Nästan i alla fall, jag fick kramp
i armen på slutet. Men det fattas bara några hundra meter.


Jag gillar att titta på snygga bilar så iår var jag ute och kollade lite på
Cusingen i Falun. Senare på kvällen fångade jag en fräsande Nissan Skyline
som försökte charma publiken.


Här är ett filmklipp på Mattias Nilsson när han försöker övertyga mig om
att det visst går att "spränga" en skumpatron. Roligt värre.


Detta är första filmen som jag gjorde med min nya stöt och vattentåliga
kamera, Olympus Mju 725SW. Filmklippet visar hur kul det kan vara att
åka bil til tävlingar ibland (ironi).


Tidigt i Juni var jag ute med Jonatan Steen och Henrik Öijer. Vi var ute och
letade fina stigar vid Rog sjön, som vi också hittade. Filmklippen är från nya
och gamla stigar runt sjön. Filmad med mobilkamera.


Andra delen av filmandet från Sverige cupen i Falun. Här är det målgång.
Denna video är också filmad med mobilkamera som den nedan.


Första filmen jag filmade själv för att lägga upp på internet. Jag filmade
under Svenska Cupen i Landsväg i Falun 27/5 2007, då jag själv bröt pga
förkylning. Detta partiet är från banans hårdaste backe, sjulsarvbacken.
Videon är filmad med mobilkamera, därav kvalitén.


Ännu en film från Cypern resan 2007. Denna är också filmad av Per Kumlin
Det är dock jag som klippt ihop filmen. Materialet är från ett lekpass på
en liten kulle som heter Voroklini, där sista deltävlingen i Sunshine Cup
gick. Kullen ligger bara ett stenkast från Larnaca där vi alla glada cyklister
bodde. Läs mer om resan här i min
dagbok.


Video från Cypernresan i februari-mars. Filmad av Per Kumlin, vi är på väg
upp i bergen som skymtar i horisonten.

Inga kommentarer: