onsdag 8 juli 2009

Imse vimse spindel

... klättrar upp för trå'n
Ned faller regnet spolar spindeln bort.

Jojo. Idag regnar det ta mig tusan friskt i Falun. Och jag kände mig minst sagt bortspolad idag innan lunch då jag passade på att testa och stressa lite på XC-SM banan.

Det var ett gött äldre gäng som var med idag; Stefan Carlsson, Anders Lennartsson, Henrik Öijer och Jens Westergren. Jag fick således känna mig yngst idag. Inte heller kände jag mig så tragisk, men däremot var jag riktigt sliten. 1 av 3 idag alltså, bättring från igår. Det ser ljust ut inför Mörksuggan... ja om man bortser från "slitenheten" i benen då.

Nåväl vi tokar rullade runt på banan ett varv och jag fick mig lite aha upplevelser här och där. Den där banan har ändrats hit och dit ett bra tag nu. Hoppas bara att den håller sig lik efter denna rundtur i alla fall. Inte för att jag gillar banan, men mer för att jag skall kunna slita in mig på den så jag har någon hyffsad chans på bra placering.

För upp och ned för en skidbacke och att harva runt på skidspår, ja det är inte riktigt min grej. Dock så var det lite mer stigar inslängda på den nya versionen. Vilket gör det lite roligare, men inte så mycket mer tekniskt så att jag kan utnyttja det till min fördel. Om det inte regnar som det gjorde idag under vårt andra varv förstås. Vi passade på att tajma in värdens skyfall till det varv/de varv som skulle gå snabbt. Och då blev det en helt annan bana.

Hal som tusan blev den tack vare alla rötter och med halkan så kom det lite fler genomslag då det inte riktigt gick att hålla optimal linje. Jag hängde med ett tag uppför men hade inte så mycket att svara med in på det brantaste i mördarbacken. Så där seglade Jens, Henrik och Anders iväg. Och där slutade också min ambition att ta i. Min träningstimme tog slut då också nämligen, sedan väntade jobbet igen. Tur att vi har varma och bra duschar i servicehusen vid campingen.

Jag passade på att tajma hemfärden från jobbet ganska bra idag dock. Jag såg regntunga svarta moln som tornade upp sig utanför de tonade fönstren vid 17.00. Så då passade jag snabbt på att få iväg alla mail och skriva attgöralista till torsdagen. Sedan kastade jag mig på cykeln 17.28 och klockan 17.35 kom de första dropparna precis när jag klev in i trapphuset. Sedan dess har det öst ned vatten. De som kör Mörksugge-banan i morgon får det nog jätte roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar