onsdag 30 september 2009

Skidåkartalangen?

Nä Int kommer jag bli någon skidåkare heller. Vilket glädjer mig, har inte riktigt fattat det där med skidor och har faktiskt tyckt det är lite konstigt att skidåkare får så stor uppmärksamhet i Sverige. Men jag är ju bara avundsjuk... Tusan! nu gled jag ifrån ämnet.

Så åter till ämnet: Jag skulle ju vara lite skidåkare idag och köra två-pass. Styrkan gick fint på Vibes. Men CTT på Lugnet gick sämre. I Söndags kunde jag hålla rulle på Jens i ett varv, idag kunde jag inte ens hålla rullen till startrakan var över. Och redan innan halva varvet var kört så hade alla åkt förbi mig och benen stod som telefonstolpar. Stum, stummare, stummast liksom.

Jag försökte ansluta några gånger till under det heatet, men jag höll som bäst i ett halvt varv. Då insåg jag att det inte ens var lönt att försöka. För jag hade innan passet tagit sönder pulsbandet och således lämnat klockan hemma. Så jag kunde inte ens matcha mina tider.

Jag tog fram spaden och krattan istället och körde ett andra pass styrka istället. Eller banrenovering om man ser det på det sättet. Vilket var glädjande något som jag var bra på. Fint och snyggt blev det. Vilket är viktigt då jag är näst finast i MTB eliten....

Jeppe77 tog bildbevis:




Vi var ett fint gäng där uppe idag, till och med Jens behagade komma även att 17:00 är för sent för honom. Det gick bra fort och fint. Jens före alla de andra som kom bakom i en jagande klunga om 6 personer. Jag med flera tycker att vi kör CTT på söndag igen, då klockan 15:00. Välkomna då, och sprid gärna nyheten!

2 kommentarer:

  1. Det är med skräckblandad fascination som du pratar om skidåkning. Det är en bra början, snart kommer du leva som en riktigt skidåkare. Skidåkning är väl, eller åtminstone har varit sveriges nationalsport? :)

    SvaraRadera
  2. Är man inte bra på skidor får man vara snyggast i spåret, se på mig!!

    SvaraRadera