lördag 5 april 2014

Skynda långsamt

Var ute på min första cykeltur idag sen innam frank föddes, det vill säga över en månad sen. Det var även första cykelturen på två månader som jag inte hade ont på eller fick ont av i ryggen. Framsteg alltså. Men det fick mig också att inse att det gäller att skynda långsamt nu om jag överhuvudtaget ska komma in i skogen innan sommaren. Idag körde jag mestadels fin grusväg och asfalt på crossen i en timma på snabbdistanstempo med en liten fartökning på 4minuter. Jag avslutade även med lite spångest och fin slät stig runt en ny naturvandringsled i Mönsterås.
Allt som allt en härlig tur men som fick mig att inse att det återstår lite bål och styrketräning innan jag kan cykla som jag vill. 


Crossad trädallé när den är som bäst.


Selfie

Och där dammar Johan Jonsson fram

Gäddlekplats längs naturleden. Fiskfantasterna kollade lite förvånat på mig, men inte snett.

Spångest på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar