tisdag 5 april 2011

Kross pass och snöläget i skogen

Idag har jag kört vad jag valt att kalla ett "kross pass". Vilket egentligen betyder att jag körde två olika träningspass på två olika maskiner. Maskinerna jag använde:


Det gick till så att jag vid lunch åkte till Velodromen på min cross och sedan körde jag två 15minuters intervaller på bancykeln. Efter det så hoppade jag på crossen och körde ett rullpass för att få upp/hålla igång förbränningen. Det passet körde jag påpassligt nog till Jungfruberget för att se snöstatusen. Det får nog gå en helg till utan träningstävling på Jungfruberget...

Inledningsvis såg det bra ut i första tekniska uppförskörningen.

Men efter vänstersvängen in bland tallarna så blev det genast sämre.

Och uppe på motionsspåret var det ca 1-2dm snö kvar.

Inte heller i banans längsta och brantaste uppförsbacke såg det bra ut. Det var is på en hel del ställen.

På toppen smälte det dock rätt bra...

Vattnet forsade under snön.

Inne i skogen på toppen var det också bra underlag. Det märks att snön inte har blivit så packad här, samt att snön inte riktigt varit lika djup som ute på motionsspåren.

Vyn framåt på samma ställe som tidigare bild.

Bland stenarna överallt på banan var det också lite snö kvar, men det försvinner. Så kanske kan vi köra på Jungfruberget till nästa lördag.

Cykelbytena för dagen slutade inte med cross-velodrom-cross. Utan givetvis så hoppade jag på vinterhojen när jag senare på eftermiddagen drog till jobbet. Tur att jag har många cyklar att välja mellan. Och på onsdag eller torsdag har jag ännu en till att välja mellan. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar