fredag 22 april 2011

Veckans cykel

Nu mina damer och herrar kommer ni att få se en riktigt brutal, smutt och vacker 29er. Grabbarna bakom denna skapelse tänkte till lite mer än att bara slänga på lite flashiga prylar. De har nämligen kittat titanramen med ett Shimano Di2 system och inte vilket system som helst utan ett "chippat" sådant. Så att man bara behöver ett växelreglage för att sköta både fram och bakväxel. Chippet listar nämligen ut vilka kugg som är optimalast med hänseende till kedjelinjen vid upp eller nedväxling. Smutt var ordet. Och lätt är hojen också, endast 7,3kg väger skapelsen:





3 kommentarer:

  1. Jag har sett fulare cyklar!

    SvaraRadera
  2. Fairwheelbikes heter de grabbarna. Cykeln är ju gammal ;)

    SvaraRadera
  3. Öijer: Mjo men har du sett finare? ;)

    Jonas: jupp och jag har bloggar om den tidigare. De ville ha EP till den ett tag om jag inte mins fel :) Men KCNC kittet blev rätt snitt det också. Pedalerna förstår jag mig inte på dock. För små för flattis och inge "SPD"-system...

    SvaraRadera