torsdag 24 oktober 2013

Varför? varför! VARFÖR!?

Ska jag vara så självgod och ropa hej innan det är säkert? Självklart fångade jag de sista bacillerna av maginfluensa och har legat pall sedan igår. Det börjar bättra sig idag men det är fortfarande en matt, ömmande kropp med en härligt sur hals.
Ni vet sådär som man kände sig efter de första fyllorna när man blandat friskt mellan olika drycker och kastat upp i något badkar så att det ekat mellan väggarna. Enda skillnaden nu är att jag inte har någon pinsam minnesförlust och ångest. Men resten sitter där, ett sug på flottig mat men en omöjlighet att äta något då det bara skulle kastas upp igen. Och så kropp- och huvudvärken då förstås.

Förhoppningsvis blir jag bättre under dagen och kan se mig någorlunda återhämtad i morgon så att bilresan ned till Åstorp blir av. Jag ska nämligen även under denna helg vara speaker på CX-cupen. Men sen dröjer mina speakeruppdrag tills cup-finalen. Vilket är lite ovant för mig som alltid kört alla deltävlingar i CX-Cupen. Men det är som jag tidigare sagt; jag välkomnar konkurrens och nya talanger bakom micken. Det höjer bara kvalitén på kommentatorer/speakers vid cykeltävlingar. Och det behövs i Sverige!

Mellan uppkastningarna idag så uppdaterade jag även cupsammanställningen på CX-SWEDEN.COM. En sammanställning som Björn Rundström fixat till denna gång, tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar