tisdag 30 april 2013

Majbrasa i benen istället

Valborg är lika med stora brinnande högar med ris. Min plan för valborgsfirandet var att bränna av två långa tröskelintervaller ut till Ödängla för att där titta på elden. Jag tanka upp med High5 2:1 energidryck efter en tung arbetsdag innan jag drog i väg. Noterade att den hade en mycket behaglig och mild smak, läskande men inte för sträv samtidigt som den inte heller var blaskig. Kunde till och med blanda i en extra sked än rekommenderat och det är alltid bra.

Intervallerna ut till Ödängla gick nästan enligt planen, de blev 6 minuter för korta bara. Hade tänkt mig 20minuter men lyckades bara med 14. Och det var på grund av att korsningen av E22:an kom i vägen. Nästa gång får jag köra en lite längre vända åt väster in mot landet helt enkelt.
Tog dock i bra och hade inga problem att pressa upp pulsen denna gång. Mina ben var helt enkelt uttröttade av en hel dags stående arbete. Snittet på första intervallen blev 170bpm och medelhastigheten 35km/h, vilket den även blev på den andra intervallen. Däremot så blev snittpulsen bra högre på andra intervallen; 175bpm.

Nån majbrasa ute på Ödängla blev det inte detta år. Det blåste för mycket in mot land så de vågade inte tända på. Men det gjorde inget då det brann och brinner bra i mina ben istället.
Det brann även till i pappan i mig idag, då en bil dammade på i 50-60km/h på den smala lilla grusvägen i det lilla stugsamhället där mamma och pappa bor. Det är max 20km/h där då det är ett fritidsområde och vägen är smal och krokig (charmig). Många barn finns det också, bland annat min vilde som lätt kunde blivit påkörd.
Så jag slängde mig upp på cykeln och körde ut till hamnen där jag misstänkte att ungdomarna var. Det stämde givetvis och jag skällde ut föraren efter noter. Där jag belyste idiotin att köra så fort i ett område med mycket barn och att han inte skulle haft en chans att stanna om ett barn gått ut på vägen. Han bad om ursäkt och krypkörde sedan tillbaka på vägen efter ett tag.

I morgon blir det cykling igen, och då premiär i skogen med Ålems CK. Vill ni också hänga på så är ni välkomna oavsett kunskapsnivå. 18:00 samlas vi vid Ålems OKs klubblokal i Långehäll, Blomstermåla.

Grusvägsbilder under den delen av passet som ägnades åt uppvärmning:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar