torsdag 13 juni 2013

Rena rama hjulafton! Ännu ett paket!

Nu avlöser paketen varandra så tätt att jag knappt hinner med att rapportera om dem. Än mindre hinna öppna dem själv:

Denna gång kom det ett paket från Cyclecomponents med diverse slitdelar, slangar men framförallt ett par nya XT-pedaler. Lär ju ha fler pedaler nu när jag har fler cyklar, verkligen ett lyxproblem. Och det måste ju vara Shimano, det är de enda som håller och fungerar i ur och skur. Har nog haft ett av mina XTR-par i sex år eller mer nu, och visst de är inte alls som nya men de fungerar och glappar inte. Att det blev XT denna gång är för att det (för mig) inte är någon nämnvärd skillnad i vikt men framförallt så är de minst lika distinkta som XTR.
Det ska även bli intressant att testa en ny tätningsvätska som ska bli mer som ett skum när man aktiverar det genom att rulla. På det sättet ska rivsår på däcksidorna lättare tätas osv. De vanliga vätskorna sprids ju inte så mycket ut på sidoväggarna när man cyklar.

Få se om jag beslutar att ta med mig en cykel till Borås i helgen bara. Då är det XC-cup och jag ska försöka brilljera som speaker igen. Är verkligen skit kul att fler väljer att engagera mig vid tävlingar. Även att jag ändå gärna ser fler nya krafter som konkurrerar om speakeruppdragen, ni behövs! Mer konkurrens mellan lopp är också något som är bra, fler lopp föder fler cyklister (inte tvärt om som vissa verkar tro). Hoppas nu bara att inte SCF tar död på alla lopp med sitt fjanteri om chip-system, den utredningen och hanterandet efter beslutet får verkligen underkänt i nyrekryteringshänseende. Skärpning igen SCF! Ta er ut på banorna i verkligheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar