torsdag 7 augusti 2014

Gravelparty delux, med massa bilder

Med basen i mitt förra grusvägskalas gjorde jag i söndags ett utökat kalas, nu då kallat Gravelparty delux. Jag vet det är lite väl sent att publicera detta nu men en grabbdag med äldsta grabben i måndags, en tisdag (vad gjorde jag då egentligen?), en halv jobbdag i onsdags och en förkyld resterande onsdag och torsdag senare så förstår ni att det ju inte gick att blogga... Lama ursäkter men jag är ju faktiskt föräldraledig... 

Och bara för att det är så försenat så har jag nästan, ja nästan (inte alls) glömt bort hur mäktigt skönt det var att köra en vilsedistansrunda på en av årets varmaste dagar. Dessutom med bara en vattenflaska. Planen var 5-6mil. Resultatet blev 9 mil efter lite medvetna och omedvetna felkörningar. Jag stötte på mitt första vildsvin på turen dessutom. Jag kom på det idag att jag omedvetet klickade ur den fot närmast vildsvinen i buskagen. Som om en cykelsko skulle stoppa ett vildsvin... Men det verkade som att svinen var lika rädda som jag så det blev mest en tempohöjning.

Bilderna och Strava får berätta resten:

Finaste transportsträckan. Belyst, rak och bred cykelbana. 

En Ass Saver som mest sitter för syns skull och pappa på min Cannondale SuperX.

Hela glada gänget på första grusetappen av många.
Vi började första grusetappen ganska snabbt med en genomslagspunka på ett 26" Mountainking 2,4... Hur det gick till vet ingen. Men "Oskar den långe" fick cykla hem med ihopknuten slang då vi andra antingen körde cross eller  29".
Röd cross vid en röd lada. #CrossIsComing

Grön cross i grönt gräs. #CrossIsComing.

The tunnel of grus and grönt...

Majsen har växt sig rejält hög i år.

Ålems CK-killarna rullade på rulle inledningsvis.

Jag satt i topp och styrde inledningsvis. Sen blev jag trött.

Bara leenden i magiska skogen i Böta Kvarn.

Magisk bro

Magisk stig.

En pöl.

Vi gick vilse och Patrik letade efter stigen förgäves. Krille hittade den istället men den var inte så farbar. 

Vi vände och gick tillbaka istället.

#CrossIsComing

"Vart tog vägen vägen vi är ute på åkern och åker"

Bara en fin tallskog och härlig grusväg.

Bara 700 meter från den utlovade tårtan och kalla ölen punkterade jag så klart.

Vi firade med ett svalkande dopp i ån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar