måndag 4 juli 2011

Rrrrrätt go måndag, ellerrr!

Svaret på gårdagens ölfråga har ni i bilden. Synd att ni inte gissa, då hade jag bjudit på en Kilkenny.

Ölen satt rätt fint till maten. Som var sommargod sallad med citron och olivolja som dressing, ungsbakade färskpotatis och morötter. Och så stekte jag på Halloumi och majskolv till kvällens paradnummer; vitlöksmarinerad fläskfile.

Jag har aldrig grillat fläskfile, bara ätit det några gånger (både grillad och stekt) och ofta har den varit torr, till och med på restaurang. Eller ja, oftast där. Men jag fick till det perfekt och jag har aldrig ätit en så saftig fläskfile. Den fick högsta betyg av Jenny också. Tricket var att skära i den då och då (totalt 3 gånger) för att se status och sista gången såg jag bara blodfärgad vätska och lätt rosa kött. Det var då jag tog av den och virade in den i aluminiumfolie. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar