onsdag 13 juli 2011

Det svider


I halsen och på pannan, samt lite i ögonen. Jag är hes, solbränd och trött... Sååå trött.

Att köra 46mil non-stop med start klockan 06:00 i söndags för att sedan hålla igång och vara speaker mellan 15:00 - 20:00 plus ytterligare speakeruppdrag dagen efter från 09:00 till 19:00 plus resa hem efter det.

Det har satt sig i kroppen och idag får jag betala för det. Men det gör jag så gladeligen. Jag hade en fantastiskt intensiv helg i Göteborg på CST MTB Festival. På söndagen var det Eliminering som bara blev än mer intensiv och spännande efter varje heat. Vi började på 100% och slutade på 300%. Helt fantastisk tävlingsform som jag tror och hoppas på extremt mycket.

XC-loppet på måndagen var också helt fantastiskt. Och Möndals CK bevisar att det går att göra en bana centralt placerad mitt i stan som både är rolig att köra men också att se på. Två kullar bestod långa banan av och tack vare radio-kommunikation så hade jag full koll på vad som hände i tävlingen. Och således hade publiken det också. Att man sedan såg hela varvning/målområdet samt nästan hela delen av den närmaste kullen, när man stod på den. Ja det gjorde tävlingen fantastiskt levande.

Jag är extremt nöjd med min insats under helgen. Och hoppas att även de som var där gillade min insats.

Till en början hade jag inte så stor koll på hur cyklisterna såg ut samt att kunna identifiera de nya ansikten som fanns på plats. Och jag var orolig för detta redan innan jag var på plats, att jag skulle ha svårt att se vem som var vem. Men jag lärde mig överraskande snabbt och ser med glädje fram mot nästa uppdrag; Engelbrektsloppet i Norberg. Som både är seedningslopp till CykelVasan men också deltävling i Långloppscupen. Det är skoj att vara speaker på sommaren också och inte bara på hösten när det är crosstävlingar. Nästa steg är att förhoppningsvis kunna prata på en landsvägstävling också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar