söndag 31 oktober 2010

Jag ska bli pappa

Det känns bara så rätt, jag och Jenny fungerar så bra med varandra och det finns inget vi är gladare och mer exalterade över än att få ett barn tillsammans. Jenny är nu i vecka 14 och vi var förbi sjukhuset förra veckan för att kolla lite blodprover och dylikt. Det underbara då var att vi även fick se vårt lilla barn.

De har väldigt ny och bra utrustning i de nya tillfälliga "barackerna" så vi såg huvudet direkt på skärmen när läkaren tryckte ultraljudet mot magen. Den låg där inne och hade det så skönt, jag säger den för än så länge kan man inte se något kön. Men den 66mm (huvud till stjärt) långa bebisen sög i alla fall på tummen, det kunde vi se. Nästa ultraljud blir vi kallade till snart och då ska vi komma ihåg att be om en bild. Denna gång blev vi så chockade att bara log och fällde några glädjetårar.

Jag ser verkligen fram emot vårt barn och vår familj, det känns redan nu väldigt stort och jag är extremt lycklig just nu.

20 kommentarer:

  1. De var inte dåligt! Grattis

    SvaraRadera
  2. Grattis fan vad kul. Välkommen till klubben får jag väl säga då:-)

    SvaraRadera
  3. Jajjamensanfattasbara! Så ska det se ut! Grattis/ Emil + Anna

    SvaraRadera
  4. Grattis på er!!

    SvaraRadera
  5. Tummen upp för er, grattis!

    SvaraRadera
  6. Visste jag väl! Såg magen uppe på lugnet den dära kvällen. ;) Grattis till er!

    SvaraRadera
  7. Ronya: Tack.. jag förstod att nån skulle märka det då, för jag var så svullen så jag nästan inte ville gå.. :P

    SvaraRadera
  8. Man har väl ögon för det där vid det här laget. Jag såg det då ni kom innanför dörren. Innan ni ens sett oss. Frågade H om du var gravid men han visste inte. ;) Då informerade jag honom att du visst var det!

    SvaraRadera
  9. Tack så jätte mycket alla som har kommenterat! Det värmer =)
    Per: Ja en liten fågel viskade i örat om att ni också väntar barn, värsta baby-boomen nu ju =) Grattis till er också!
    Ronya: Ja jag såg nästan att du visste på Lugnet =) Och du om någon borde se det ;)

    SvaraRadera
  10. Ja den 17:e januari smäller det då kommer leveransen om det går som beräknat. Vi har inte tagit reda på vad det blir så det kommer bli en överaskning. Vi kallar den faktiskt för Oscar redan nu...;o)
    Ja många verkar få barn nu en hel del cyklister också=)

    SvaraRadera
  11. hahaha, jaa. det är skoj med babyboomar, särskilt inom cykel ;D Grattis till familjen Kumlin också!

    SvaraRadera