torsdag 21 juli 2011

Ny cribb och lek



Idag har vi bytt upp oss lägenhetsmässigt, Jenny hade en bekant i huset som vi bor i som ville bo mindre och vi ville bo större. Så vi bytte från nedre plan i hörnet till andra hörnet i nedre plan. Lite mer tänka med ett byte men lite snabbare och enklare flytt i övrigt. Vilket gjorde att jag och underbara Egon har kunnat leka hela kvällen medan mamma Jenny har packat upp och fixat.

Egon den underbara är förresten snart 11 veckor, på bilden 9 veckor. Och han har för länge sedan kunnat stå om vi ger honom lite stöd (han griper tag i fingrarna och reser sig själv). Han har nyligen upptäckt sin tunga och nu jollrar han friskt här bredvid mig... När han inte suger på Diinglis då förstås. Stackars gosefilt, helt blöt. Något annat jag vill skryta om är att Egon också kan ligga på mage och hålla upp huvudet. Det gjorde han redan i vecka 8 (eller någon timme efter födseln). Nu kan han även vända sig från mage till rygg om han har tur och lust. Och har han riktig tur går det från rygg till mage också. Han är så stor min lille son, och jag är så stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar