lördag 11 maj 2013

Utpumpad, min syn från Billingeracet och resultat!

Nu är jag nyss hemkommen och nedslagen i min favoritfåtölj. I och med att jag hade lyxen att åka med min far till Skövde och Billingeracet denna helg så hade jag också möjligheten att kunna skriva ned en rapport om loppet på Mitsubishi MTB Challenge´s hemsida. Det är synen på loppet så som jag uppfattade det i en "städad" variant för långloppscupen. Jag ska erkänna att det är mycket lättare att skriva här på bloggen då jag känner att jag kan ha ett lite mer fritt språk än om jag skriver för en organisation som långloppscupen på deras hemsida. Men så är det. Ni hittar alltså rapporten från Billingeracet på langloppscupen.se. Bara att klicka in och läsa!

Jag kan även meddela att ni kan hitta de preliminära resultaten från loppet här på Billingeracets hemsida.

Själv känner jag mig lagom utpumpad och kan så här i efterhand konstatera att ett långlopp är minst lika hektiskt som en sprint. Speciellt idag när extra fokus var nödvändigt då flera klasser "dök in" för målgångar löpande. Jag kan även konstatera att det inte behöver vara någon katastrof att glömma både jacka och necessär hemma. Men det är klart lite kall var jag till en början och jag luktar lite lökigt nu. Men annars är allt ok och jag ser redan fram mot nästa drabbning i min gamla hemstad Falun den 2:a juni. Passar då på att åka upp lite tidigare för att njuta av lite mer cykling och träffa vänner och bekanta där igen. Måste ju även passa på att se hur det ser ut på "min" kära velodrom igen. Alltid lika spännande att se vad de har hittat på där sedan sist och hur det går för dem.

Nedan en uttjatad pallbild från idag, resten av mina bilder från idag hittar ni på min Instagram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar