torsdag 16 maj 2013

Igår fick jag till det

.... och kunde cykla stig utan snö på för första gången i år. Ibland tar det helt enkelt lite tid innan både vintern och jag själv ger vika. Som vanligt blev det lite stressigt första gången. Alla saker är såklart inte på rätt plats, "man" springer runt som en yr höna osv. Sen kommer är ju såklart inte cykeln inställd riktigt efter senaste turen som var i vintras då jag tog bilden på min header... Det plus att jag tydligen inte är i samma form som tidigare och att jag tog det smarta beslutet att gena över skog på stig och grusväg istället för att cykla på cykelbanan (vilket jag nu ser borde vara kortare dessutom). Gav resultatet härliga 39 minuter i laktatfylld stresstranssportsträcka till Långehäll och gårdagens onsdagscykling.

Väl där så var min pappa också sen så jag fick ändå vänta. Det gjorde dock inget då vi haffade en gammal klasskamrat till mig och tidigare träningskompis vid spårcentralen. Han hade varit ute en timma tidigare men fick nu veta att det är klockan 18:00 (nåja) som gäller för cykling vid Långehäll och då vid parkeringen till Ålems OKs klubbstuga. Kul att se honom igen och jag kommer nog bjuda ut honom på en tur så att han kan få testa på mina 29ers. 

Träningen då? Jo den gick upp och ned som ni ser på grafen nedan. Vi hade mest skoj och så granskade jag lite spårarbete som gjorts inför nästa skidvinter. På det sättet kan man nästan säga att jag kunde träna i jobbet igår. Jag hjälpte cykelklubben att rensa lite nedfallna gamla träd över vissa spår också och så var jag på dem om att de skulle göra en städ/röjardag i spåret så att både de och alla andra kommuninvånare kan få lite finare stigar att motionera på. Tar givetvis ut konsulttimmar från/till Mönsterås kommun för detta... Skönt när man kan förena nöje med jobb faktiskt. 

Nedan en bild på pappa Börje som bemästrar baksidan av Prediksstolen med bravus och så lite träningsdata från min Bryton Rider 40


Inledde med en stenhård intervall på 39 minuter direkt från start. Mellan gröna och röda markeringen på kartan. Den så kallade startsträckan.

Måste varit ställverket vid en av spårcentralerna som lade till det fjärde varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar