söndag 19 september 2010

Grönt så ända in i kaklet

Här är mina fem cent om politiken.

Jag följer helt enkelt mitt färgtema i bloggen och röstar grönt. Jag röstar på det partiet som talar till mig och mina medmänniskors rätt till ett jämställt och rent (miljömässigt) liv. Ett liv med yttrandefrihet och utan individbevakning. Ett parti som dessutom ser cykeln i samhället. Jag röstade på Miljöpartiet.

Rött eller Blått block är inget jag ser mot, jag ser till vad "mitt" parti kan tillföra i riksdagen. Att de frågorna jag brinner för får utrymme.

Jag gillar verkligen inte all smutskastning mellan blocken. Hur mycket sanning får man fram genom skitsnack egentligen?

Sedan tycker jag att det är lite skrämmande att höra om de som röstat på Sverige Demokraterna, även om det är en taktikröst för att utjämna blocken. Fundera ett tag på vad SD kan komma att få rätt att sprida i riksdagen. Är det jämlikhet och yttrandefrihet? ÄR det något som ni skulle kunna tänka er att bli behandlade som i ett främmande land?
Jag har alltid fått höra av min mormor och min familj; Behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Som sagt Rött eller Blått kommer ändå få makten, hoppas bara att ni mina medmänniskor är så kloka att ni inte röstade in något mörker i riksdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar