måndag 4 juli 2011

Hjälp! Jag har köpt ett monster! och förfrågan från Conti TestTeam



Antingen är det jag som är ringrostig eller för snabb för mitt eget bästa. För idag när jag var ute och hårdtestade Ninern för första gången så var jag flera gånger tvungen att hålla i mig så knogarna vitnade. Det gick så sjukt snabbt överrallt (kanske inte uppför då...).

Och ryktet om min framfart i Lugnet-terrängen spred sig snabbt. För när jag kom hem blev jag uppringd av Dalarnas Bloggare 2011; Henrik Öijer. Han hade blivit ombedd att fråga mig å Continental TestTeams vägar, om jag ville vara med i deras snabb-gäng och köra ännu snabbare runt Vättern 2012. Lite hedrande faktiskt, speciellt när jag har en förkärlek till just Continentals cykeldäck.

Men att cykla runt en sjö i ett motionsarrangemang är inte min grej. Även att det är världens största cykelmotionstävling (eller?)... Fast lite sugen måste jag medge att jag blev.

Men tyvärr Continental TestTeam; så stavas förmodligen anledningen till min snabba framfart på Luget idag; Niner Jet 9. Vilket monster hon är! Hon bara tuggar över allt som kommer i dess väg. Vilket jag inte är van vid, det tar ett tag att förstå att 29" hjulen tar sig smidigt över det som är ett hinder för 26". Svårt att vänja sig vid, speciellt när jag inte kört MTB alls sen i höstas. Men det ska nog bli bättre, vilket förhoppningsvis min form också ska bli... Behövde nästan montera 22T klingan igen idag. Även att jag kom upp för hopptornsserpan.

Nu ska jag kolla klart på Touren och sen förbereda för lite grillning. Kött och bea är bra för formen har jag hört.

2 kommentarer:

  1. Alla borde ha en Niner Jet9.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen. Du kan få köpa en Large i orange om du vill ;) Lika som min fast nya XT gruppen på istället.

    SvaraRadera