fredag 5 augusti 2011

Jag och Biffen

Vi sitter nu på min syster och hennes blivande mans veranda. I morgon blir det bröllop så i dag ska det fixas. Och jag passar på att ta hand om Egon som är så där lagom underbar.

Annars flyter dagarna på här nere, jag blir brun och röd om vart annat och gav mig solförbud igår då mina vita pigmentfläckar blev röda. Solen är extra stark sägs det och det känns. Nu blir det solfaktor 20 så att jag kan vara ute i den härliga värmen.

Har även kommit på ett ypperligt sätt att få igång formen. Vid de härliga doppen, som blir många här. Så kör jag crawl från bryggan och ut till en flytbrygga uppskattningsvis 30-40m ut och tillbaka. Är rätt skönt och krävande på samma gång. Hoppas tekniken sätter sig och flåset kan komma igång tills det blir lite kallare i vattnet, så jag kan hålla värmen när det vänder. Nu är det mellan 22-24 grader varje dag.

Och så är det onsdagscykling i de gamls skogarna varje vecka också. Vilket betyder en och en halv timmes intervallträning. Kanske kan simningen och onsdagscyklingen hålla energinivån jämn. Det finns mycket gott att äta om dagarna...

Nu vaknade biffen, åter till sysslorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar