tisdag 16 augusti 2011

Semesterbloggen

Det har varit lite torka på bloggen senaste veckan. Men nu tänkte jag ta tag i detta och berätta för er vad jag gör på min semester.

I helgen hade vi en mysig grillning med våra barndomsgrannar, hela Barnen på Backamo-ligan var samlade. Vi bodde grannar från början ända till gymnasiet då vi spreds ut. Samma jämnåriga vänner från hela barndomsuppväxten var alltså samlade igen för första gången på 10 år. Bara det att vi 5 nu blivit 11; varsin respeltive plus Egon så klart.

Sedan har jag hunnit med en hel del snorkling och undervattensfotografering, som jag tänkte delge er om ett tag. Även lite shoppig har hunnits med, få Jenny passade på att komma ut från IKEA med rekordliten fångst.

Egon har även börjat prata på riktigt, inget vanligt gnäll som tidigare. Utan rena ljud och formande av dessa med munnen. Senaste grejen är att gurgla och blåsa bubblor med sitt saliv. Han har även börja hasa sig fram försiktigt. I dag tog han sig en meter fram på 5minuter, alltid något.

Själv tänktw jag göra lite nytta idag och klippa gräset men gräsklipparen var på strejk. Så jag gjorde lite vardagsträning i stället. Det blev rekord på armhävningarna 25st utan större ansträngning. Hade jag pressat mig lite till hade det kanske blivit 30st. Imponerande mycket för en räka som mig, men jag skyller på Egon.

Så där, nu ska jag återgå till solstolen, boken och musiken.

2 kommentarer:

  1. Låter som om nu har en härlig semester. Tyra "pratar" också ganska mycket nu, djupa diskussioner med figurerna i babygymmet :P Hon hasar sig däremot inte framåt men snurrar som klockan, lägger men henne på golvet har hon snurrat 90 grader efter ett litet tag :D Det ser ganska roligt ut! Ha det gott och njut av resten av semestern.

    SvaraRadera
  2. Att vara på Östkusten är fantastisk skön semester. Så lugnt och hemma, perfekt för en arbetsnarkoman som mig :)

    Visst är det underbart att höra dem prata? :) jag grät en skvätt vid första skrattet också. Så ljuvligt och äkta på något sätt.

    Härligt att höra att Tyra hänger med i samma takt också. Vi är ständigt förvånade att Egon är så kvick att lära sig. Men jag antar att det har att göra med åldern. De är ju 3 månader och inte 30år som vi nästan är ;)

    Hoppas att ni har det fint tillsammans hela familjen och att ni också kunnat njuta av första sommaren med barn :)

    Hälsa hela familjen från oss!

    SvaraRadera