måndag 19 december 2011

Statusuppdatering











I förrgår tränade jag på Velodromen med massa andra härliga människor, bland annat Cykeltidningen Kadens. Som jag konstaterat tidigare mår jag "så mycket bättre" när jag får träna några gånger i veckan, och förra veckan blev det två pass. Ett ute i leran och ett inne i en varm Velodrom. Vid slutet av Velodrompasset skulle det hetsas lite tider på flygande och jag klämde till med en tid på 12,52 efter et för hårt (enligt mina nuvarande mått) pass. Dessutom så vevar jag runt med 48/16 på min stiliga Canyon, hela 1 kugg mer än på låne/hyrcyklarna med sina 48/15. Det är också en sådan cykel som jag satt mitt personbästa på 12,21 med.

Detta betyder att det borde finnas gott om marginaler för att pressa ned den där 12an... typ. Min plan är att köra på 48/16 i ca en månad framöver och verkligen träna på tekniken med hög kadens. Sedan åker 50T klingan på fram och eventuellt så drevar jag ned till 15T bak också. Under månaden som gått då hoppas jag att jag kunnat bygga upp lite mer cykelmuskler och stärkt muskelfästen och sånt strunt runt om. Går planen i lås så borde jag kunna veva upp rätt bra hastighet och även kunna hålla den hela varvet runt. Det bästa skulle dock vara om jag fick lite dernyåka i 50-60km/h några gånger också för att vänja mig vid farten och utväxlingen. Men det ska nog gå bra ändå.


Nästa statusuppdatering är att jag numera sitter på en iPhone 4S och mäktar mig. Min chef Mattias Hellöre på Experimental Prototype tyckte det var dags att jag lade ifrån mig min trogna 3GS. Vilket var riktigt snällt av honom. 4S(nabb) ska ju vara just snabb och än så länge levererar den mer snabbhet än 3GS. Och något annat än iPhone var egentligen inget val. De är enkla, snabba och logiska. Min 3GS har hållt riktigt bra dessutom utan en enda repa eller spricka och då har jag bara haft den i ett omslutande läderskal (utan sån där nördig lucka, likt en portmonnä typ) samt utan skyddsplast. Tänker köra samma sak på 4S.
Största fördelen med iPhone är dock att de funkar så fantastiskt bra med min Mac.


Kvällen här hemma idag bjuder på förberedelse för packning då vi åker tåg till Småland på onsdag för att stanna där till 3 januari. Ska bli intressant att åka tåg med Egon. Jag tror att han kommer att älska det då det sällan är problem att åka bil. Dessutom så kan både jag och Jenny slappna av lite mer och ta hand om Egon under resan. Som totalt tar 8 timmar och hade vi åkt bil så hade nog siffran hamnat närmare 10 timmar, då det bara är jag som kan köra bilen. Sen är ju tåg mycket säkrare och miljövänligare också. Nackdelen är dock att vi lär packa smart och inte får med oss allt vi vill. Men med två lånade backpacker ryggsäckar, vagnen och bilstolen (bra om det blir ersättningsbuss) så får vi med oss det mesta. Dessutom så ska Farmor och Farfar (ovant att skriva så om föräldrarna) inköpa det övriga vi inte får med oss men behöver. Så som matstol, skötbädd, sängkläder, tallrikar, skedar, haklappar, burkmat, välling, ersättning osv. Det blir ju en del men mycket av det måste de ha ändå när vi och syrran kommer på besök, då det snart är ett till barnbarn på gång i februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar