torsdag 30 januari 2014

Ur snöstormen föddes ett friskare jag

Lagom till att jag slutade jobbet igår dundrade snöstormen med full styrka. Det blåste sida-mot hela vägen hem och istället för fem minuter tog det 15... Men så stannade jag vid konstgräsplanen och fotade lite också.


Passade även på att föreviga den nya designen på vattentornet i Mönsterås. Det är väl enda gången "färgbelysningen" syns och ger effekt. I klart väder tas den nämligen ut av strålkastarna som belyser tornet från marken.


Och sist var jag ju bara tvungen att ta en cyklande #selfie. Och en #cykelselfie...

Cyklande #selfie.

#Cykelselfie...

Så ja det tog även lite längre tid hem på grund av foto-stoppen. Men det var det värt. I stormen befäste jag även min ide om att börja träna mer, och det inomhus i simbassäng. Kan jag "plåga" mig till cykelpendling varje dag så borde jag väl enkelt kunna gå upp en timme tidigare för att antivera mig i en varm pool? Så det testade jag idag. Klockan 06:30 gick jag in på Vattenpalatset och fick en halvtimmes simning innan frukost. Klockan 07::0 stämplade jag in och klockan 09:00 åt jag frukost med dagens första kaffe. Har nämligen öven tagit del av forskning som säger att kaffe är verkningslöst för piggheten innan 09:00-09:30 (beroende på när man går upp). Så här står jag pigg och fräsch och ska iväg på lunch efter en produktiv första halva av jobbdagen. Det blir mer simning framöver. Kanon för min trötta rygg också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar