torsdag 10 juni 2010

Mellan måsar och efterrätter

Idag vaknade jag upp som en zombie klockan 7 och ville verkligen inte
till jobbet. Men jag var så illa tvungen då jag skulle öppna. Som
tur är så har jag frukost på jobbe, annars hade jag behövt gå upp
ännu tidigare och då hade jag lätt avlidit vid skrivbordet.

Väl på jobbet så tuggade det dock på rätt bra. Vi har ju ett
nyöppnat Gym vid namn Sportlife inne i Velodromen nu. I och med att
det är en kedja med över 60.000 medlemmar så finns det lite "gratis
reklam" i namnet. Men då gäller det att folk hittar in i lokalen,
vilket visat sig inte vara allt för lätt. Något som jag och vi andra
länge vetat innerst inne. Vem känner sig välkommen inför ett stort
taggtrådsstängsel där enda ingången är via en massiv grind, som
dessutom har kamerabevakning?

Så jag tog saken i egna händer idag och gjorde massa skyltar med
Sportlifes och YA Arenas logotyper på. Vilka jag satte upp med små
jämna mellanrum in till Velodromen. Det gick bra ända tills jag kom
ut på parkeringen...

Jag gick och lyssnade på musik samtidigt som jag satte upp skyltarna.
Men helt plötsligt så hörde jag ett ljud som inte var så ljuvt som
hårdrock. Jag tittade upp och fick se två fiskmåsar som turades om
att stört dyka mot mig. En ganska otäck syn och värre blev det då
jag har lyckats vricka foten. Så jag hoppade haltandes därifrån med
skyltarna under armen... Det blev inga skyltar uppsatta på parkeringen
idag. För måsarna skrek inte bara när de störtdykte mot mig, de
sket också... Jag trodde länge att jag lyckats undvika måsskiten.
Tills jag kom hem och Jenny sa att jag var tvungen att byta tröja för
jag hade måsskit på ryggen. Mmmmmrrrrrrroligt!

Som tur var så hade jag bara halvdag på jobbet idag då jag skulle
besöka Jennys Farfar och Farmor på eftermiddagen. Tur för att jag
nog hade somnat på jobbet annars. Dock lite tråkigt för att jag inte
var så pigg under grillningen och det glada umgänget i trädgården.
Fikat räddade mig docku en stund. Det blev winerbröd, mazarin,
glasstrut pch så kaffe såklart. Men jag säckade ändå i bilen hem
och sov 30 av 60minuter.

När vi sedan kom hem väntade nästa grillning med Johan och Tessan.
Riktigt mysigt som vanligt även att jag var fruktansvärt trött. Nu
blev jag inte ens räddad av pajen som Tessan hade bakat till
efterrätt. Jag är bara trött men har ändå svårt att sova. Tur att
jag kan sova till 8 i morgon i alla fall. Och det är ju bara en
jobbdag kvar denna vecka också. Fredag here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar