torsdag 21 mars 2013

Jag blev en ambassadör utvald bland över 400 ansökningar

Till denna "cykel-säsong" testar jag något nytt, jag är nämligen en av 21st ambassadörer i Sverige, Norge och Danmark för firman EnergySport.


Jag såg en artikel på kadens.se om att EnergySport sökte ambassadörer för deras märken;
3T
Assos
BMC
Bryton
CeramicSpeed
High5
Kask
Morgan Blue
Speedplay
Tifosi
Rotor
Vredenstein

EnergySport gillade min ansökan som kom in med en hel hög andra, över 400st närmare bestämt. Så jag känner mig väldigt hedrad att få tillhöra skaran om 21 ambassadörer.
Det är även En spännande samling med högkvalitativa märken som jag kommer att få beblanda mig mer med den 6 april. Då är det nämligen samling för oss ambassadörer nere på huvudkontoret utanför Roskilde i Danmark. Ambassadörerna är indelade i tre grupper; MTB, Landsväg och Triathlon... Jag hör givetvis till MTB-gruppen och det ska bli spännande att få testa ett helt nytt cykelmärke, för mig, BMC. Även Assos cykelkläder kommer att bli en rolig bekantskap, och jag som precis vant mig med baggy shorts. Back to basics antar jag, eller back to lycra mer korrekt.

Jag vet redan nu vilken cykel jag ska köra på och enligt EnergySport så ska den vara på plats när som i Danmark. Jag släpper lite mer info successivt, men framförallt så kan ni vänta Er en mastig artikel och bildserie från mitt besök i Danmark den 5-6 april. Frågan är bara, tar jag tåget eller bilen? Om jag tar bilen, tar jag då bron eller färjan? Dessa beslut.

8 kommentarer:

  1. Men grattis Oscar, det här är ju skitstort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och bock! Nu kanske det blir lite mer press på att cyklandet, eller ar det press på pedalerna? ;)

      Radera
  2. Wohoo! Vad kul! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så känner jag, Wohooo! :)
      Så tack!

      Radera
  3. Själv var jag en av dom över 380 som inte fick vara med :(
    Med tanke på att min blogg har c:a 15 läsare och jag planerar att köra 2 tävlingar i år kan man väl inte klandra dom. Jag skrev i och för sig att om jag blev utvald skulle jag köra mer, men det räckte inte. Jag var dock välkommen att söka igen nästa år.

    Ska bli kul att följa din berättelse om vad ambassadörskapet innebär.
    Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Surt Hans! Men då har du något att sikta på till nästa år. Det är bara att bita i och satsa hårdare. Förhoppningsvis kan jag ge dig lite motivation och hjälp på traven, även att jag inte satsar på att delta i någon tävling alls. Kommer dock hänga med på ett helt annat sätt vid tävlingarna i Sverige, men det kommer jag till senare här i bloggen. En sak är säker, det blir mycket cykling för mig i år!

      Tack för kommentaren och gratulationen!

      Radera