lördag 25 december 2010

Bilder från ett snöigt Småland

En och en halv timmes snö fräsning blev det idag. Det faller ju så förjordat mycket snö här nere på ostkusten. Och blåser gör det också. En meter snö är det lätt som har kommit och där vinden gått hårt ligger drivorna än högre. Här är några bilder från lite snöfräsning och sånt fint. Pappa får stå modell på bilderna, han fräste på julafton och jag juldagen när det var nästan lika mycket snö på marken. Som kompensation fräste jag upp lite mer gångar och jobbade med skyffeln också då snöslungan bara klarar av en halvmeter.

Snön yr.

Pappa jobbar, notera blåröken mellan slunga och pappa.
Overallen bar även jag idag.

Här ser ni staketet, inte. Men ni ser toppen på grindstolparna med 4-5 dm snö på.

Uppfarten var det som jag fick jobba med idag bland annat.

Jenny demonstrerar sött hur hög vallen är.

Jag blev för varm för att bära mössa och luva, då blir man gråhårig av allt slit.

2 kommentarer:

  1. Ja jag märkte att det var mycket snö där hemma. Mycket mer än i Linköping. Det var synd att jag inte stötte på er där nere men å andra sidan var jag inte utanför dörren speciellt mycket :p Hoppas allt är bra :) //Jenny (Botte)

    SvaraRadera
  2. Ja det var synd, men jag tror att alla i B-måla höll sig inne mest hela tiden. Så även vi =)
    Allt är fint med oss och hoppas att det är lika med er. SÅ kanske vi ses till sommaren med barnvagnen i högsta hugg =)
    Ha det fint!

    SvaraRadera