torsdag 20 januari 2011

En heldag i backen

Idag var jag och en till anställd på Lugnets Äventyr iväg till Rättvik och slalombacken för att köra lite AirBoard event. Jag valde att kalla den anställde för sälen:

Se så han glider upp för liften på mage...

Och här är den mystiske sälen bakom mig upp i liften. Ni ser honom som en svart prick då han missade hela två ankare innan han fick in snittsen.

Se så stolt han är, Adam Steen. Glad över att äntligen komma upp på rätt sätt.

Det var rätt skönt i solen när vi rekade innan kunden kom. Rätt fin utsikt också...

Som ni kan se så, var sikten optimal. Man kunde se ända till Mariannelund... Eller hur var det nu...

Gesunda berger är där vid de två spetsarna till berg under molnet.

Den här lille åkte skiten ur både Adam och mig. Det ska börjas i tid.

När kunden kom hade det hunnit skymma lite. Men som ni ser gjorde det bara backen bättre... Sälen ser ni mitt i bild förresten.

En kund kastar sig utför.

Mysig vy över både backe och Rättvik plus halva Siljan.

Mörkret föll snabbt och magiskt. Underbar dag i backen.

Sälen är på väg mot dagens sista åk.

Rakt in i funparken, dit jag också åkte och hoppade. Lite väl långt, vet inte om det är min vikt eller vad men jag verkade kunna få lite mer fart och således också längre flygtid än Adam...

En härlig dag med både skoj och dryga förberedelser. Jag hann även med att jobba lite på Experimental Prototype idag igen så jobbklockan slutade på 11 timmar denna dag... Det börjar bli mindre. Så snart kanske jag hinner med att träna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar