söndag 23 januari 2011

Min födelsedag i korta meningar.

Vaknade av att min älskling "slängde" paket på mig... Hon hade tjatat hela veckan om att hon sett fram mot att ge mig dem. Själv är jag inte så van att fira min födelsedag och jag blev också påmind några gånger under veckan att jag faktiskt fyllde år på söndag (idag). Konstigt att man kan glömma det.

Efter frukost firade jag med att vara speaker på Velodromen under RM i Omnium. Firade även av David Mayer som också fyllde år idag, fast han blev ett år äldre än mig.

Avslutade snabbt innan allt var klart för att dra iväg till Västerås och fira en ny person som kommit till världen som bara var 6 dagar gammal. Vi var hos Jennys syster Ida och firade lilla Lisia. Jag fick mig en första inblick i vad som komma skall. Och gud va liten hon var, men ack så söt och helt förtrollande.

Mitt i allt gos med Lisia så kom svärfar Göran in med en födelsedagskladdkaka, med ljus och allt. Jag fattade inte först att den var till mig. Trodde att det var Lisias. Är inte van alls vid tårtor och sånt. Och jag fattade det inte riktigt förrän nu. Men det var riktigt fint och roligt att få en tårta... ehhh kladdkaka. En fin gest var det iaf.

Och så fick jag presenter av både svärmor och svärfar. En kokbok om grytor och presentkort på kläder. Båda passande för grytor älskar jag och vill göra flera, och jag behöver nya byxor då jag rev sönder mina idag.

Innan vi lämnade Ida och Jonas residens, så fick jag inte bara en utan två! pussar OCH en jättekram av deras lite äldre (19 månader) dotter Faline. Hon gillar mig och jag gillar att busa med henne. Det var nog den bästa presenten idag faktiskt.

Efter besöket begav vi oss vidare till IKEA där stora inköp väntade. Vi hade en hel del att köpa till vår lilla bebbe. Skötbord och byrå till exempel och en massa annat. Så jag fick spendera pengar på födelsedagen också. Men det var nyttiga inköp.... Om det finns något sånt.

Slutligen fick jag fira med middag på Max med ett Hot Creole Meal och värsta goda stripsen med hot creole dressing, cheddar cheese dressing och lök på. Nästan lika mummsiga som Belgiska.

Ett Perfekt avslut på min härliga födelsedag är att jag kan krypa ned i sängen och känna, se och höra min sons rörelser i Jennys mage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar