tisdag 3 maj 2011

Den bittra sanningen

Tränade på Sportlife's excellenta Wattbike, inga fuskwatt där inte. Där kan man inte gömma sig som på en standard monark (utan elektronisk styrning).

Jag har absolut ingen aning om min tröskelwatt eller ens tröskelpuls. Så egentligen säger siffrorna bara att jag orkar hålla 286watt i medel i 15minuter utan att dö. Att jag sedan peakade på 485 watt beror på den spurt jag drog till med efter 15minuter. Den spurten dog jag dock av. Mådde bra illa och såg suddigt, sånt är jag bra på.

Rätt gött att kräma ur sig sådär bara. Nästa gång får det bli 20minuter eller kanske 30 på ett bräde. En intressant sak från Wattbiken är att jag kan se att jag använder höger ben 2% mer under en lång intervall. Så kan det gå.
Efter mina 15 minuter av kändisskap så körde jag lite styrka också. Ett bra upplägg då jag var ordentligt uppvärmd och har klarat mig rätt bra ifrån träningsvärk.

Jag ska försöka köra lite mer Wattbike och publicera bilden här. Bara för att motivera mig själv... Och skryta om mina exakta watt också för den delen...

4 kommentarer:

  1. Jag testade wattbike på cykelmässan i Jönköping. Den verkar grym.
    /J

    SvaraRadera
  2. höde att stevenssson snittade 350w ett par timmar på senaste loppet i danmark.
    nått att referera till :)

    SvaraRadera
  3. Johan: Ja men faktiskt, går liksom inte att gömma sig.
    Janne: Fan jag är ju nästan där då =) Inte dåligt för en avdankad talang som mig...

    SvaraRadera
  4. Inte för att regna din parad men:

    Snitt/timme

    Merckx Mexico 485 W
    Obree Hamer 375 W
    Boardman Bordeaux 410 W
    Obree Bordeaux 400W
    Indurain Bordeaux 477 W
    Rominger Bordeaux 460W
    Rominger Bordeaux 468 W
    Boardman Manchester 445 W
    Boardman Manchester (Athletes ) 400 W
    Sosenka Moscow ( Athletes ) 430 W

    SvaraRadera