tisdag 26 februari 2013

Träning och familjetid på en och samma gång

Boxar Oscar i cxsweden.com's nya klädkollektion

Halvligger i soffan med en sån där härligt trött känsla i kroppen och ett par molande ben och armar. Jag passade nämligen på att få lite träning samtidigt som Jenny och Egon gick till "vår" nya lekplats vid vårt nya hus. Snart ska det flyttas in och tiden går fort, vilket också träningen gjorde idag. 6x30sekunders all-out intervaller blev det plus tre set armhävningar om 20rep och tre gånger 10 "situps-benhävningar" (liggandes på rygg och lyft benen rakt och snett upp mot taket, upp fort och ned långsamt). Allt sved gott och fick mig på bra matlagningshumör.


Hem från lekparken tävlade jag och Egon, han vann såklart. Det är Helt underbart att höra honom ropa efter mig och sedan när han ser mig så springer han allt han har samtidigt som han skrattar så att han kiknar. För att sedan nästan hoppa i mina armar. Kärlek så att det inte finns någon gräns.

Maten för kvällen blev (vad som blivit) en klassiker nu. Förstekta och ugnsbakade Kycklingbröst fyllda med smörstekta champinjoner tillsammans med blodapelsinsskal och aprikoser. Börjar få till knytningen av filéerna nu också. Ris, filéad blodapelsin och mango chutney sås (crème fraîche + chutney) fick bli tillbehören.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar