torsdag 29 augusti 2013

Jag behöver hjälp! Ska starta i min första cykeltävling sedan 2010

Och det nu till helgen på Bockstensturens härliga 95km. Och nu till det jag behöver hjälp med; jag ska starta i motionsklassen!? Har ingen klubbtillhörighet eller licens längre men ville ändå testa på ett långlopp för att se vad som hänt sedan 2010 då jag körde min sista elittävling. Dessutom ville jag se hur det är att köra motion. Jag är ju van vid att stå absolut längst fram i första led som en av de snabba åkarna. Nu kanske jag fortfarande har lite snabbhet kvar men att starta x-antal led längre bak med flera hundra startande framför (kanske till och med tusen). Så behöver jag lite hjälp från er som vet mer om det. 

Hur cyklar man i motionsklassen? Vad ska jag göra innan start, under starten, på grusvägarna, i backarna och på stigarna? 
Hur överlever jag 95km stångandes med flera andra hundra cyklister av olika karaktär?

Hjäääälp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar