lördag 3 augusti 2013

Spontancykling med nya cyklister

Det kom en frågan från Kalmar i facebookgruppen Kalmarsundscykling om "någon" skulle ut och cykla i Blomstermåla, Långehäll, idag. Jag hade tidigare funderat på att dra en sväng på förmiddagen med en barndomskompis som blivit mtb-biten i Chamonix i år. Så vi blev ett gött gäng med nya bekantskaper och gamla kompisar från förr. 

Jag visade runt dem på lite lagom härliga stigar och hittade lite nya spårval med BMCn. Den går ju nästan överallt speciellt med stolpen nedsänkt. Gillar cykeln skarpt och den får mig att leka mer och våga mer i hopp och dropp. Blir svårt att välja mellan den och Ninern i höst.



Här är dagens gäng, från vänster: Johan, Goran, Henke, Robert, Andreas och så min BMC.

Hade så skoj idag att jag glömde ta så mycket kort. Är mäkta imponerad av Robert som hängde med gott på sin rostiga MTB med bara en växel fram och en bakväxel som växlade både 1-2-3 gånger när den behagade. Kul att se ytterligare en barndomskompis ute i spåret hemma. Börjar bli några återvändare nu. Extra kul är att de kryddas med nya bekantskaper i Johan och Goran från Kalmar respektive Färjestaden. Kalmarsundscyklinggruppen gör det den ska; bjuder in till spontana och planerade turer för nya stigar, vägar tillsammans med både nya och gamla bekantskaper. KUL!!!

Lite mindre kul var det dock att jag skar sönder däcket i sista utförslöpan, och tätningsvätskan lyckades inte täta. Det blev lite extra drygt 500m senare då jag punkade EN GÅNG TILL! På ett helt nytt ställe, ett skärsår som tätningsvätskan hade lyckats täta men nu hade jag ju slang så det gick på skit. Men men en 26"-slang och några kladdiga händer senare så var jag fortsatt glad och kunde cykla hela vägen hem sen utan punka.

Stämningsfoton från turen (de få jag lyckades ta):



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar