söndag 5 januari 2014

Fastnade i ett träd på dagens grönvintriga pass, bilder!

Fick mig ett härligt vinterpass(?!) idag. Förmiddagen var fri och jag hade stämt träff till klockan 09:00. Klockan 07:00 kom Egon in till oss klarvaken och sen var jag igång. Konstigt nog så åkte jag inte ut redan när jag var klar 08:30 utan drog ut på det så att jag exakt skulle komma ut vid 09:00. Extra timmar i sadeln hade ju varit en härlig bonus för mig men jag antar att ränderna från min elitsatsning inte gått ur än. Bestämd tid är den man kör även om bestämd tid är att åka ut en halvtimme före alla andra. Men det hade jag ju inte bestämt mig för...

Det blev en halvlång halvjobbig tur i något som mer liknade vårväder. Konstig vinter vi har just nu. Men det är bara att tacka och ta emot. Tre till fyra grader varmt och halvhårda stigar, lite blöta i och för sig men inte så pass mjuka och blöta att risken för att köra sönder fanns. Vilket vanligtvis är fallet på vintern om det är snöfritt.

Benen var tunga idag men väl inne i skogen på stigarna så kändes inte det. Dock så var det lite ringrostigt och cykeln beter sig lite annorlunda i kallväder än mot sommarväder. Dämpningen är inte lika exakt och däcken är inte riktigt lika följsamma. Fast värst är nog förarens seghet och feghet. Det var ett tag sedan jag åkte teknisk stig snabbt, så det behövs lite mer träning tror jag. Får bara se till att komma ut nu när naturen bjuder upp till dans.





Det var halt men härligt på hällarna idag, det gled bra på många sätt...

Här gled det dock för bra och jag fastnade med cykeln i trädet...

Världen kändes bara för skum  så jag var tvungen till att byta beaktningsvinkel:

Klättrade upp i trädet och tittade ned på cykeln där på marken men märkte ganska snabbt att världen var upp och ned:

Eller snedställd är nog ett bättre ord.

Tada! Rotvälta delux!
Det häftigaste är att man knappt märker av rotvältan då stigen bara naturligt går över på en stenhäll, som det finns gott om i området. Skulle man fokusera 100% på stigen skulle man aldrig reflektera mer än att stigen går över en stenhäll... Men det ska mycket till om man ska kunna klara av att köra originalstigen på rotvältan.

4 kommentarer:

  1. Haha häftiga bilder och kul perspektiv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar =)
      Ja minst sagt häftig perspektiv, fast nu i efterhand har jag fått än mer uppslag för än häftigare bilder. Så jag är nog tvungen att göra om det.

      Radera
  2. Jag hade rätt! Rotvälta deluxe! :)

    SvaraRadera