lördag 23 augusti 2014

Belgisk och svensk kross...

Jag fick en liten lucka i gårdagens Kräftskiveschema mellan 11-13 och lade då upp en stänkare på Kalmarsundscykling om att det vankades Grusvägsrally med skyltspurter runtom Mönsterås. Andreas Tellmo och Patric Mauritzon dök upp. Tellmo på min Cannondale SuperX och Mauritzon på sin "fuling".

Vi rullade först ut mot elljusspåret och sedan den mulliga lilla stigen mot skjutbanan. Efter det så uttalade jag spurtskyltsstrid. Enkla regler blå ortsnamnsskylt är högst värd, speciellt den sista "hemskylten" men idag då vi körde mycket grus i skog så var alla vägskyltar hett villebråd. Till slut spurtade vi till och med på "Se upp för lekande barn" skyltar...

Lite mer än halvägs in i passet började vi bli bra möra då Mötesplatsskyltarna avlöst varandra ett bra tag med ungefär 500-700 meters avstånd mellan. Så det fick bli två lagtempointervaller på runt två kilometer. Lägligt nog låg de på två Stravasegment också. Patric flög av båda gångerna så jag tog båda KOM-en. Andreas använder inte Strava. Än...

Sedan avslutade vi med en stigavstickare och några skyltspurter till. Avrullningen gick ut mot Mudden för att reka lite cx-bana och status på klippningen (allt som allt en Belgisk cross).

På kvällen så vankades det kräftskiva och det krossades många skal (svensk kross). Jag valde en Duvel som dryck till så klart.


Det ser ut som om Andreas kniper M-spurten. Men Patric har smitit iväg för att plocka M-skyltar. Jag plockade tre på raken innan denna och var tvärstum. Därav enda tillfället att skjuta lite bilder.

Och här drar Anderas ikapp en stum Patric. Ordningen återställd.

Kvällens kross.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar