måndag 18 augusti 2014

Uttröttningsdistans med bilder

Hade satt upp ett mål med att bli trött på gårdagens långpass. Därför inmundigade jag en vanlig liten frukost, en ostmacka och en ägg och kaviar-macka plus kaffe. Sedan trissade jag iväg med pappa från Mönsterås och mötte upp de andra som bla följt upp från Kalmarsunds gruppen på facebook. Det blev fokus på ett lugnt pass då våra hastigheter skiljde i gruppen. Men det gjorde inte mig något då jag just ville köra långsamt. Nu blev det kanske lite väl långa stopp men det kompenserade jag med lite hopp och skutt som fick pulsen att flyga ordentligt i bland. Gick nog på ett ut skulle jag tro. För när det efter 2,3 timmars effektiv cykling var dags för hemcykling så svarade mina ben med att just inte svara. Det blev en jobbig energilös sista halvtimme hem. Väggen var bra nära men jag lyckades balasera på rätt sida och hålla den borta. Perfekt tur och skoj hade vi också!

Fetto-brännartur som sagt, men lika glad för det är jag.

Smal mullig singletrack

Men lilla pappa då.


Stigvård on the go

Ljunglig cykling minst sagt.

Vi var bitvis långt in i skogen och körde

Och på vägen hem var vi ute på vägen och körde samtidigt som vi åkte på åkern...

Pappa och jag i klorofylltunneln med bara en kilometer kvar till huset, ansträngd och trött som det ska vara

Hoppade lite på studsmattan med Egon också för att förbränna lite till.

Sen grillat och fika hos Tellmos och jag var tillbaka på noll igen. Typiskt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar