tisdag 10 augusti 2010

Cykelvasan testkörning

Nu drar Magnus Darvell, Mattias Nilsson, Jesper Larsson och Jens Westergren ut på Cykelvasan. Själv sitter jag i bilen och agerar support, vad det nu ska gå ut på. Funderar på att dra direkt till Mora och sätta mig på ett fik och vänta. Eller så stannar jag och tar några bilder längs banan...

Det får nog bli en blandning. Ska ju trots allt åka längs hela spåret hem. Jag stannar nog på macken i Oxberg och får lite mer beröm också. Vi fick nämligen beröm hur vi pissade av mannen som hade macken. Det var en riktig urinvånare med välanvända träskor, gamla slitna jeans, urblekt och hålig dansbands T-shirt, trasig keps och rinnande snus. Han hade ett sånt där gubbigt tonfall också så jag trodde jag skulle få stryk först. Men han tyckte bara att vi var väldigt duktiga som gick över på andra sidan vägen istället för bakom knuten och slog en 7a.

Nä nu måste jag nog åka om jag ska hinna till första langningen. Jeppe 77 kör ju cross med rakt styre dagen till ära, och alla de tre övriga sitter på mtb och är avis. Jag är också lite avis på hur lätt hans cross är, för det är en exakt likadan modell som jag har, förutom det raka styret och Mtb-reglagen...

Frågan är bara om Jeppe hunnit vägga till Smågan eller inte. Det får ni veta vid nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar