tisdag 3 augusti 2010

Biff fifan

Efter 3 eller 4 veckors stillasittande ( ja det är lite svårt att komma ihåg) så har jag äntligen rört på fläsket. Jag åkte till mitt nya favoritgym ute i Främby Hallar. Ni vet Sportlife som ligger mitt i Velodromen på YA Arena.

Nog med namedroppande... Nu när jag har en paus från cyklingen (och ett löjligt tävlingsförbud) så tänkte jag testa på hur det känns att gymma. Det var ju trots allt 6-7 år sedan sist, om jag mins rätt var det i gymnasiet. Och då gillade jag det. Jag tycker att det är något speciellt med att få riktig jäkla träningsvärk. Då känns det som man har gjort något. På cykel blir man bara rejält trött om man kör hårt.

Det var länge sedan jag hade sån träningsvärk att det gjorde ont att resa på sig, eller att gå i trappor. Så idag höll jag till på den tuffa delen av gymmet, som ni ser på bilden. De har till och med en ställning här som heter "TuffStuff". Då vet man att man kommit rätt. Och är garanterad en tuff värk.

Jag körde mestadels överkropp idag, men jag kunde inte hålla mig från att göra några utfall vid TuffStuff-ställningen. Det är svårt att låta bli en så tuff ställning. Men jag skulle låtit bli. För jag känner redan nu vilken ohygglig träningsvärk jag kommer få i benen. Livet på gymmet är inte lätt.

Nu ska jag cykla in till stan igen och gå på Falu CK möte. Det kan bli riktigt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar