fredag 16 september 2011

Egenföretagare och förnekelse

Det har varit två upptagna dagar som har passerat. Jag har återigen beslutat att gå min egen väg. Samhället är som det är idag med större behov av konsultuppdrag och en ovilja att anställa. Och på grund av den entreprenör som jag våga säga att jag är, så har jag fram till nu varit "tvungen" att säga nej till många intressanta idéer och uppdrag som kan innebära lite pengar i kistan. Då de flesta har varit beroende av en konsultlösning istället för en anställning.

Och som ni säkert iakttagit så har jag haft och har många anställningar samtidigt. Just nu sitter jag som avlönad på timme vid Velodromen (genom YrkesAkademin), Experimental Prototype, Sportlife och så har jag även möjlighet att jobba vid Lugnets Äventyr om det skulle krisa. Lägg därtill att jag är totalspeaker för CX-cupen så förstår ni att det är många åtaganden här och där.
Så för att få lite ordning på torpet och normalare arbetstider så har jag idag åter-registrerat mitt vilande företag. Momsen/FA-skatten var dock inte aktiv så jag får vänta på den tills jag kan starta verksamheten på riktigt.

Beskrivningen av min firma är:

Erbjuda personlig träning/coachning inom idrott och friskvård. Arbeta med marknadsföring, projektledning och reklamförsäljning inom sportbranschen, samt även försäljning av sportprodukter. Erbjuda speakerkompetens till föreningar och/eller företag.

Så där någonstans hamnar jag. Luddigt så det förslår men jag har så många olika kommande uppdrag så det är bäst att hel-gardera mig. Sen var det ju det där med namnet på firman. Just nu går jag under "Firma Oscar Ekstam". Standard men egentligen inget som säger något. Funderar för fullt på ett bättre namn.

Och för er som blir oroliga för att jag inte ska vara kvar och leda pass på Velodromen eller sälja überlätta-custom-cykeldelar från Experimental Prototype. Var inte det! Jag är fortfarande kvar men med ett, förhoppningsvis, lite större fokus på Träningarna eller Produkterna då min tid kommer att fördelas bättre.

Sen var det ju det där med förnekelse också. Efter onsdagens urladdning på en kvart i sista cross-heatet så har jag varit snorig och i natt vaknade(?!) jag av min huvudvärk. Något som aldrig hänt mig förut. Men som tur var så fick jag sova ut då Jenny kunde ta Egon på morgonen istället (något jag brukar göra då hon tar honom på natten när han vill ha mat, vilket börjar bli mindre nu). Så jag vaknade kvart i 10 vilket var evigheter sedan. Vanligtvis är klockan 6-7 mer en verklighet. 

Hur som, nu är jag utsövd och har kurerat mig med mycket vätska och vila. Samt en STOR dos av just förnekelse. Eller det kanske är bättre att säga positivt tänkande för jag tänker; Jag är frisk, det är bara slem, i morgon kan jag cykla. För vädret är fantastiskt fint idag och i morgon ska det vara lika fint och då bjuds det på findistans på CX/MTB från Posten Parkeringen klockan 09:00. Något jag ska vara med på. Så jag tänker mig frisk. Positivt tänkande är det bästa som finns!  

2 kommentarer: