onsdag 25 januari 2012

Framtidens resa?

Som ni säkert förstått och noterat så har jag varit ute på en "liten" resa. Jag startade i söndags klockan 11.28 och kom hem i tisdags 16.30 och under den tiden hann jag med: 2 möten, 3 olika färdsätt, 9 byten och ca 19h resande. Jag hann även med att ta 12 st kort under resans gång.

De möten jag var på väljer jag att inte skriva mer om än att det var väldig positiva möten. Men allt är inte klart än, därav mina få ord. Hur som så var båda mötena väldigt positiva och de kommer på ett eller annat sätt att ändra min framtid ganska mycket. Allt är klart inom två veckor. Spännande va?

Nu efter resan så är jag rätt slutpumpad, det känns som att jag är bakis och förkyld samtidigt. Det var väl inte så optimalt att åka på magsjuka på fredagen och åka långt på söndagen samt ha uttömmande möten och resor hela måndagen. Men det var trevliga resor och jag fick tillfället att hälsa på mina systrar och så sprang jag på min farfar där mitt i all stress. Alltid kul att träffa familjen hemma.

Resans bilder:

Strax efter avfärd från tågfönstret syns Runn och tittar ni extra nära ser ni ett par skrinnare.

Åker över en bro strax efter Västerås. 

På väg in i Norrköping. Blev ett riktigt fint foto tycker jag och det var fingerfärdighet i det då jag åkte X:et som de säger, dvs X2000 och det gick undan. Så bra tajming där.

Tröstfika på resans (ned) sämsta tåg, en för liten Kustpil utan plats för väskor då det saknades utrymme på golvet och det fanns inte ens "hatthyllor". Men vad gör det med en kaffe och nege... eller jag menar wienerbröd?

Nästa dag när jag skulle lämna Blomstermåla så lämnade jag mina biljetter upp till Falun i ett rör direkt i slutet av trappan upp till den lilla perrongen. Jag var nu nämligen på väg till möte nummer två som blixt inbokades efter jag hade bokat biljetterna ovan. Hoppas någon fick nytta av biljetterna.

Det finns fortfarande mycket skog i Småland. 


 Byte av färdsätt till bil mot Kinna och solnedgång.

Ännu en dag gryr, denna gång i Varberg där jag spenderade natten. Tack för det trevliga umgänget och gästfriheten!

På centralen i Göteborg hittade jag ett Espresso House och var först på väg att köpa en liten latte och Rockey Road Brownie (eller något sånt). Men de hade erbjudande på Stor Kaffe med en gratis Muffin. Trött i bollen som jag var gick jag på både det och en extra shot kaffe i kaffet... Vad det nu ska vara bra för. Jag hade ju druckit kaffe redan så en liten hade räckt och så var jag mer sugen på en Brownie... Men men.

På centralen i Göteborg fanns det även ett Subway, vilket var perfekt val då det inte fanns servering på de tågen som jag åkte på runt lunchtid. Och bytena var riktigt korta. Så det tidigare dåliga valet vägdes upp här.

Hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar