tisdag 31 januari 2012

Det svider i benen


Lyckades med konststycket att även träna igår också, det vill säga att jag då hade 3nat två dagar i rad. Igår höll jag först i en "ProvaPå" cykling vid Velodromen för ett företag. De var mycket nöjda och glada, så några av dem kommer säkert tillbaka och blir "riktiga" velodromcyklister genom vår introkurs som man måste gå för att få träna vid Velodromen.

Efter ProvaPå-cyklingen så blev det även lite träning för mig då första träningspasset för kvällen gått igång. Det blev två 8 minuters intervaller som startade på 17-18sek/varv-tempo de första 6min och avslutades med 2 minuters stregrande takt. Och mina stumma ben fick lida åter igen då Landström var med och mosade. Perfekt slakt för mina ben med andra ord och även för lungor och hjärta.

Så idag blir det ingen banspecifikträning som brukligt, det får räcka med babysim som en fin återhämtning. Tre dagar i rad känns lite väl overkill för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar