onsdag 4 januari 2012

Jag måste cykla mer...

Dels för att det ska bli något av denna blogg men också för att det inte ska bli en stor fettklump på magen. Kollade mig själv i spegeln igår och kände inte riktigt igen mig. Visst mycket av det som är pluffsigt är ansamlat vatten efter alla resor och allt stillasittande under jul. Men en del är också ansamlat fett...

Inte så konstigt då jag under CX-cupen inte haft tid till träning och efter CX-cupen prioriterade jag familjen. Nu är det nytt år och jag har kommit in i pappaledigheten och hittat rutinerna. Så nu ser jag ett mönster när jag kan träna. Torsdag lunch kan vara ett sådant tillfälle då jag ska hålla i Velodromträningen på nästan alla torsdagar denna månad. Sedan kommer jag även att passa på att träna lite Velodrom någon eller helst flera vardagkvällar. Mest av allt skulle jag vilja få till lite morgoncykling någon gång i vecka för att kunna bränna lite fett. Dvs träning innan frukost på tom mage.

Eller så åker vi till Cypern och lever spartanskt i värmen med mig som cykelguide som försörjning. Vilket faktiskt är ett rätt hett alternativ här hemma. Fast med detta väder är det kanske inte så konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar