torsdag 11 juli 2013

[RR] Irrade runt hällen igen

Blev inget stigcyklande för mig igår, Jenny blev dålig och jag blev då givetvis hemma med Egon. Ingen förlust i det. Är ju semester och vi hade det mysigt här hemma istället. Han (Egon alltså) provade min gamla integralhjälm vilket var en hit, sedan åkte vi med Fy-fan... ja vi flög flygplan så klart. Pappa - son tid när den är som bäst avslutades med Pizza i soffan till Nicke Nyfiken. Man får när det är semester och Egon skötte sig exemplariskt.

Men idag fick jag alltså lite tid för mig själv när jag dumpat de andra två i vår säng. Målet blev åter Kevershäll. Prio ett var att få lite frescha kort på mig, mina assoskläder och min BMC, prio två var att kunna hitta runt den här nedrans hällen. Men inte då! Nästa gång ska jag ta mig tusan avsätta tre timmar och ta med mig röjsax, en liten spade och en orienteringskarta. Jag SKA knyta ihop en runda runt hällen! För det är riktigt roligt där uppe på hällen och fantastiskt bra utmanande för mig. Är dock lite rädd för att testa allt när jag är själv i fall jag skulle falla. På vissa ställen är det 3 till 5 meter till backen. Idag var i och för sig första gången på Kevershäll som jag mött andra. Två bärplockare (med damcykel!?) och två som promenerade med en hund. Ganska imponerande då det inte är så lätt terräng att ta sig fram i.


Bärplockarna hade dock inte kommit upp så långt när jag kom dundrandes och tur för mig är väl det. För jag hittade värsta blåbärsstället där bären hängde i klasar. Ganska bra med en ass-saver då också, slapp jag blåbär i stjärten.

Såhär ser det ut på toppen (när det inte är dimmigt för en gång skull):


BMCn uppställd för fotoshoot.

Jag blev mycket positivt överaskad i denna stenkista då jag inte ens vågat testa att ta mig utför den förut med min Niner. Men med sadeln smutt nedsänkt via reglaget så var det rena rama barnleken för mig denna gång. Det trixiga är att man ska vänster och man blir instyrd till droppet (ja det är en halvmeters kant ned) genom en klyfta så man får riktning vänster. Det är mindre än en cykellängd mellan droppet och nästa bergvägg. Så den får jag fundera ett tag till på.

Droppet och skåran framifrån. Det skulle nog gå att ta den vänstra högre avsatsen/droppet men då måste jag lära mig "droppa"/hoppa ordentligt. Kul att ha något att jobba på.

Nedan är en lättare stenhäll som jag övade att "droppa" några gånger, gick sådär när jag samtidigt försökte tima det till kameran. Men utan kameratiming gick det ju såklart mycket bättre. Vilket tyvärr gjorde att jag inte fick några bildbevis från sidan. Så det blir stiliga bilder framifrån på mig i mitt assos-set av: jackan intermediate Evo long-sleeve, byxorna T FI.UnoLogo six-panel bibshort och understället SS.skinFoil_summer. Hade ett par long summer gloves i bakfickan också... Ja de går inte så bra att pilla på iPhonen med dem tyvärr.



Dagens irrande, klicka på bilden för mer info:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar