onsdag 3 juli 2013

Semester-VAB? Mörksuggan och Nya cykelstigsplaner

Egon och Jenny är fortsatt risiga. Egon har haft hög feber sedan i fredags och det är först idag den släpper något (från 39-40 till 37,5 idag) men nu kommer halsont istället. Vi åkte till vårdcentralen för att kolla upp så det inte var halsfluss, och det var det inte som tur var. Men något annat härligt virus fanns i kroppen av blodprovet att dömma. Så det är jag som fortsatt är hemma och tar hand om mina kära. Ingen onsdags-mtb tyvärr, men det kommer fler gånger.

Har dock en liten önskan och förhoppning att någon gång under semestern kunna komma loss och röja lite stig vid Kevershäll. Skulle vara fantastiskt att ha en teknikbana med lite höjdmeter bara fem minuter hemifrån. En sekatör och en liten spade är allt som behövs för att ta fram stigen igen.

Helt sysslolös har jag dock inte varit. Lyckade faktiskt klämma ut en artikel inför Mörksuggan idag på Mitsubishi MTB Challenges hemsida. Här är den.
Sen har jag skördat trädgården, blev en hel del jordgubbar och rabarber (till sylt och kräm). Grillar såklart massor också. Hamburgare igår och kycklingspett idag. Nu är jag dock fast på altanen med Egon i knät tittandes på Bilar, skönt det också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar