torsdag 29 januari 2009

Hej mitt vinterland, nu är jag här...
Sen kan jag inget mer av den sången. Men det jag kan passar bra in på hur det är här runt Falun nu. Riktigt vintrigt och mycket fint. Dock har vintern sina nackdelar. Man kan inte vara ute lika länge eller åka ut så tidigt pga mörkret. Om man nu inte gillar mörker vill säga. Sen måste man ha på sig en nedrans massa kläder, som dessutom gör att man inte kan röra sig lika smidigt.

På dagens pass idag var jag både glad och lycklig över vintern. När jag susade fram genom det vackra landskapet. Sedan var jag också arg och förbannad över vintern när jag två gånger missade samtal på mobilen för alla kläder... Ja även att jag inte är på jobbet, eller måste jobba 100% så känner jag mig tvungen att vara nåbar på vanlig arbetstid i alla fall. Vilket nog är bra för den tiden när jag väl jobbar mina 50%.

Hur som helst så gillar jag ändå att bo i Sverige och i Falun där det finns riktig vinter. Det har sina fördelar att ha en riktig vinter. Det blir inte så blött. Man kan köra skoterspår. Man kan glida och sladda på snön, både i backe och på backen. Sen kan man ha kul på isen också. Vilket jag tror att jag ska göra imorgon, det eller distans.

Veckan som startade ganska tungt börjar nu faktiskt svänga åt ganska... ja jag ska inte säga behaglig. Men i alla fall underhållande och trevlig. Det finns ju trots allt en viss tillfredsställelse av att träna.

Något som tillfredsställde mig i dag var återigen vinterlandet under min 3timmar korta distans:

Till och med den bruna vägen var vacker idag, med sin tydliga kontrast mot det vita.

Ja mulet väder funkade också ganska fint, träden blev så förtrollade då. Likt en saga så dyster men ändå så vacker.

Men vackrast var nog landskapet i solens strålar...

Skuggan min kompis.

På denna bilden kan ni se ett par lössläppta hästar i det vänstra skogsbrynet, det är bara att klicka på bilden så ser ni dem bättre.

Det var lite kallt idag, men uppför var det ganska behagligt. Det enda man kan se på denna bild av kylan är frosten runt halsen.

Denna bilden som är tagen i en nedförsbacke skvallrar dock lite mer om kylan, som låg runt minus 10. Ganska behaglig kyla ändå. Natt natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar