tisdag 13 januari 2009

Kaffekofta
Jag har blivit än mer vuxen nu. Förra året i mars efter Cypern resan konstaterade jag att jag var ett steg närmare vad man kan tolka som vuxen. Jag hade fått smak på kaffe, en drog som jag tidigare hade sagt att jag aldrig skulle hålla på med. Nu är mitt behov av kaffe väldigt litet om nästan obefintligt. Jag dricker det bara i bland för att det är gott. Och då ofta ute när jag kan få en riktig espresso eller cappuccino.

Men nu har jag trillat dit på ännu en annan vuxenpryl. Som jag lik kaffe, aldrig trodde/ville att jag skulle beblanda mig med. Trots detta så har jag gått och köpt mig en kofta. Och det som är riktigt illa är inte bara att den är otroligt skön utan också ofattbart (ur min synpunkt alltså) snygg... Maria fnissade belåtet när jag införskaffade den på MQs rea. Vilket hon även gjorde efter att jag erkände min svaghet för kaffe... Konstigt nog så var det Maria som tyckte jag skulle börja med både kaffe och kofta. Kvinnans makt...

Himmelen som mötte mig och Davva

Nog med dessa reflektioner. Till dagens dag, som har varit minst sagt hektisk. På morgonen var det möte i skolan, som givetvis gick ut på tiden. Men som bonus blev jag i alla fall av med ID-korten och Passet då polisen skickade en patrull till skolan för att hämta dem. Ja vad var det jag sa igår, polisen är fin... De tog piketbussen också...

Efter det stressade jag hem för att stressa på mig cykelkläder och ge mig ut på en distanstur som nu tack vare tidspressen hade nedgraderats till rullning. Jag hade sällskap av Darvell, som skulle köra 5 härliga timmar. Vi kom till efter Vika innan jag vek ned mig.

Hej då Davva!

Hej, hej skuggan!

Väl hemma slängde jag i mig lunch och sedan åkte jag iväg till skolan för att ha 4 motionspass på raken. Och när jag stod där ute på plan och lekte med eleverna smög en paparazzi vid namn Öijer förbi och bloggade direkt upp en bild på eländet. Sen mitt uppe i allt vad det kostråd, men det hade alla utom jag och kocken glömt. Så det blev ett nytt datum.


När jag sedan var klar väntade ett stabsmöte och sedan ett relationsdagsmöte. Plus lite mailande och ringande. Och sedan åkte jag in till Affärsfastigheter och trollade fram en portkod till vår dörr (som visade sig vara fel), plus att jag fick deras godkännande att ställa min vinterhoj i källarens elcentralsrum. Efter det var jag en vända på stan och kunde konstatera att HIFI klubben nu öppnat här med en massa godis som jag ville ha. För att toppa det gick jag och klämde på lite MAC-datorer på BKdata... Undra om jag kan få spons där...

Sedan ringde Lasse på Lugnets Äventyr och undrade om jag kunde jobba, och lite extra cash är inte helt fel. Så jag sprang och hämtade ut comhem-modemet. Pimpade upp militärhojen med en Arione sadel och sedan jobbade jag 2timmar bland 30ungar i spellokalen.

Nu håller jag på att landa med lite installation av bredband, mailkonversationer, betalning av räkningar och snart en beställning på IKEAsäng.

Och nu det vissa har väntat på:

En helt ovuxen bild på mig, när jag var på 90grader senast...

...Fast det var nog mera detta vuxna ni väntade på. En uppdatering av träningsschemat kommer att ske. Därför får ni hålla till godo med en bild så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar