fredag 4 december 2009

Utpumpad & uttråkad

Är nyss hemkommen från ett 4x4 pass... eller ja, egentligen 3x4 minuter. Orkade inte med att veva runt på rätt kadens på den sista. Luften gick liksom ur mig, så då fick det vara. Innan passet hade jag bra med energi och som tur var hann jag med att tvätta, diska och plocka undan här hemma mellan jobbet och det nytt avslutade träningspasset. Det behövdes städas upp lite här hemma och nu orkar jag verkligen inte ta tag i något.

Maria är inte hemma idag heller, hon är i Stockholm med sitt jobb och har det roligt. Tidigare idag hade de till exempel fikat på ett Gaycafé. Och jag har starka misstankar om att hon har druckit öl då husets öl var av märket Zlatopramen, ölen som inte finns. Den gillar hon.

SÅ vad ska jag hitta på en kväll som denna då? Dricka upp resten av det organiska rödvinet kanske, det kan ju inte stå sig så läge. Sen blir det väl glo lite på dumburken och gå å lägga sig i tid. Det vankas hockey i morgon nämligen och efter det ska jag jobba i Sportbytet från 10-14. Så jag kan behöva lite energi. Speciellt till hockeyn då det talas om att cyklisterna ska möta friidrottarna. Jösses.

Är det någon som ska dit som har en hockeyhjälm över? Jag hittar inte min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar