måndag 28 december 2009

25 timmar på resande fot

Som ni säkert vet så startade jag min resa till Belgien igår och det klockan 14.00 från Blomstermåla. Jag fick skjuts in till Kalmar av Miro, Emma och Sabina. De skulle på mellandagsrea och jag på en jätteresa. Tågresan som stundade i Kalmar var nästan jobbigast faktiskt, även att den var kortast. Det var sjukt mycket folk på tåget och att vi blev försenade med en hel halvtimme hjälpte föga.

Väl framme i Malmö väntade jag på Kalasbröderna som sade att de lägligt nog skulle vara framme om 2 blodröda. Men de kom inte... Sen ringde Mattias och frågade om jag såg dem, jag svarade Nej. Och Mattias kontrade med; för du är väl i Helsingborg... Ett lätt skämt från dem, då de bara stod på fel station i Malmö. Sedan väntade demonpizzerian där inte en enda gäst åt utan bara drack, vilket det fanns en orsak till. Att stället låg i Rosengård gjorde kanske inte saken bättre heller...

Grabbarna har efter några resor kommit på att det är skönare och bättre att ta färjan från Trelleborg till Travemunde istället för att tokbila hela vägen ned. Och det var faktiskt riktigt skönt att gå ombord, ta en öl och sedan slockna i en brits. Även att den var stenhård och fjädrarna stack hårt i ryggen.

När vi körde av så tog jag bestämt tag i rollen att köra turnébussen. Det var nästan så att jag körde hela de 65 milen som återstod. Mange passade, som förste passagerare i baksätet, på att somna direkt efter vi lämnat hamnen. Sedan vid ett depåstopp på en mack så bytte Magnus och Mattias plats. Mange hade då sovit i 1 timme och det var dags för Mattias att bräcka det. Han däckade i en orgie av obekväma ställningar i hela 2 1/2 timme.

Vi kom fram till Huset lite utanför Ninonve (utanför Gent) runt 15.00 och packade direkt ur för att sedan ta en Kanaltuur. Det var ganska mysigt måste jag säga och det blir nog många fler tuurer längs kanalen. Efter detta följde mitt första jobb som mekaniker, och det i och med att jag bytte kedja på Mattias cross. Känns mäktigt.

Imorgon väntar första tävlingen: GVA Loenhout och genom att klicka på tävlingsnamnet kommer ni till ett videoklipp där ni kan se vad som väntas i morgon. Vi kör tävlingar 29, 30 december och 1 ,2, 3 januari. Sedan är det 10 dagar off innan nästa vända.

Här kommer en lång bildserie från de mäktiga 25 timmarna:
Törstiga grabbar på båten.

Styrelsemöte.

Vår vän Jeppe 77.

Kan ni gissa vad Magnus gör?

Båtfrukost...

Det gäller att vårda sponsorerna.

Första däckningen.

Ultimata högfartsAutobahnställningen.

Nilssons ställningsorgie:






Dagens utsikt.

Vi hade tur och kom fram i ett soligt Belgien. Vilket var riktigt tacksamt och energi-givande.

Back to the 80´s

Mmmm Kaneltuur...

2 kommentarer:

  1. Som vanligt utomlands tränas det utan hjälm. Vad är det med alla svenskar som tror de blir odödliga bara för att de lämnat Sverige?

    SvaraRadera
  2. Man blir så sjukt trött av att åka buss till Belgien. Fint att du fångade den känslan. :)
    /J

    SvaraRadera