fredag 5 november 2010

En Experimentell Testcykel

Denna specialare landade på Veldromen idag, min chef Mattias Hellöre hade med sig den. Det är nästan alla produkter från Experimental Prototype som sitter på cykeln. Drev, skivbroms, extra drev på kassetten (så det är 10 delat) och sadelstolpe ska testas. Det som egentligen saknas är en Lefty så att jag kan testa leftyrör i kolfiber.

Nu sitter jag i högskolebussen på väg ned ned till Borås. Tack och lov slipper jag köra första rundan och kan äta samt jobba lite. Kanske vila lite också om jag har tur, banlägret har gått jättefint och har varit super kul men också väldigt slitsamt. Idag var jag med Norskarna och gasade lagtempo intervaller under 8min. Första 6 gick på 17-16 sek per var sista 2 på 15-14 sek... Mummsig för benen. Och bra för kroppen. Men knoppen är rätt trött, tappade räkningen på antal kaffekoppar efter sju koppar.

Det är god stämning i bilen och Jens sitter och meckar cykel... Från grunden. Undrar hur länge han är uppe och meckar i natt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar